Šary Vary will bring 29 festival films to Prague and Brno

The last day of the Karlovy Vary IFF traditionally marks the first day of the Official Festival Echoes. Between July 8th and 16th, viewers will have a chance to catch up on what they missed in the packed festival program. This years' 29 films will be sreened during the Echoes.

 

Programme

Language
All screenings are in original language with Czech subtitles. There's plenty of English-friendly screenings which are marked by EF tag.

Admission
Tickets are 120 CZK in Aero and Scala cinemas or 115 CZK or 130 CZK in Světozor cinema (110 CZK seniors, students). Exact price is available on the cinemas' websites.

Rezervations
You can reserve your tickets on 608 330 088 from Monday to Friday, 10am-5pm. You can also buy your tickets online on the cinemas‘ websites.

  Světozor, Great hall Světozor, Small hall Aero Scala
8. 7. 2017
Saturday
15.30 Axolotl Overkill
18.00 Their Finest EF
20.30 The Beguiled EF
22.30 Modrá laguna EF

18.15 Out
20.45 Dvojitý milenec
22.45 Baby Driver EF

18.00 April’s Daughter EF
20.30 Good Time EF
22.45 Axolotl Overkill

18.00 Montparnasse Bienvenue EF
20.30 The Beguiled EF
23.00 Axolotl Overkill
9. 7. 2017
Sunday
15.30 Birds Are Singing in Kigali EF
18.00 In the Fade EF
20.30 Wind River

18.15 Život za život
20.45 Montparnasse Bienvenue EF

18.00 The White World According to Daliborek EF
20.30 Měsíc Jupitera

18.00 Měsíc Jupitera
20.30 Good Time EF
10. 7. 2017
Monday
15.30 Červená EF
18.00 The Searchers EF
20.30 Oceněný film 52. MFF KV

18.15 Dvojitý milenec
20.45 The White World According to Daliborek EF

18.00 Quit staring at my plate EF
20.30 Druhá strana naděje

18.00 Little Crusader EF
20.30 The White World According to Daliborek EF
11. 7. 2017
Tuesday
16.30 The White World According to Daliborek EF
19.00 The Big Sick EF

18.15 Červená EF
20.45 Little Crusader EF

18.00 The Line EF
20.30 The Beguiled EF

18.00 Axolotl Overkill
20.30 Druhá strana naděje
12. 7. 2017
Wednesday
15.30 The Beguiled EF
18.00 Happy End
20.30 Druhá strana naděje

18.15 Život za život
20.45 Axolotl Overkill

18.00 Červená EF
20.00 The Big Sick
& stand-up show Undergroud Comedy
EF

18.00 Červená EF
20.30 Happy End
13. 7. 2017
Thursday
15.30 Dvojitý milenec
18.00 Měsíc Jupitera
20.30 The Big Sick EF

18.15 Axolotl Overkill
20.45 The Line EF

18.00 Happy End
20.30 In the Fade EF

18.00 In the Fade EF
20.30 The Big Sick EF
14. 7. 2017
Friday
15.30 Axolotl Overkill
18.00 God’s Own Country EF
20.30 How to Talk to Girls at Parties EF
23.00 Baby Driver EF

18.15 The Big Sick EF
20.45 Červená EF
22.45 The Big Sick EF

18.00 Birds Are Singing in Kigali EF
20.30 The Big Sick EF
23.00 Dvojitý milenec

18.00 The Line EF
20.30 Dvojitý milenec
23.00 Axolotl Overkill
15. 7. 2017
Saturday
15.30 Little Crusader EF
18.00 Breaking News EF
20.30 The Big Sick EF
23.00 Axolotl Overkill

18.15 The White World According to Daliborek EF
20.45 Axolotl Overkill
22.45 Dvojitý milenec

18.00 Baby Driver EF
20.30 Dvojitý milenec
23.00 The White World According to Daliborek EF

18.00 Baby Driver EF
20.30 The Big Sick EF
23.00 Dvojitý milenec
16. 7. 2017
Sunday
15.30 Montparnasse Bienvenue EF
18.00 Good Time EF
20.30 Dvojitý milenec

18.15 Out
20.45 The Big Sick EF

18.00 The Big Sick EF
20.30 Axolotl Overkill

18.00 The Big Sick EF
20.30 Bába z ledu
 

Films

April’s Daughter

Las hijas de Abril EF
Režie: Michel Franco
Mexiko, 2017, 103 min

Mexican director, screenwriter and producer Michel Franco has four writer-director feature films and four presentations at Cannes to his name, and this year saw him revisiting the French Riviera with a precisely structured tale of the complex relationship between two half-sisters and their mother. Assailing the audience with its masterful build-up of tension, this familiar domestic drama setup won the Jury Prize in Un Certain Regard.

Axolotl Overkill

Axolotl Overkill
Režie: Helene Hegemann
Německo, 2017, 94 min

Šestnáctiletá Mifti žije v Berlíně, kde vymetá večírky, experimentuje s drogami a sexem a kašle na školu. Dospělí, které potkává, jí přijdou zoufalí. Ti si o ní na oplátku rádi myslí, že je moc drzá, často zbytečně smutná a bezhlavě zamilovaná. Dospělí zoufalci se totiž nechtějí zabývat podstatou věci. Mifti ví, že je na všechno na celém světě sama. Ať už tahle fráze znamená cokoliv.

Baby Driver

Baby Driver EF
Režie: Edgar Wright
USA / Velká Británie, 2017, 112 minut

After being coerced into working for a crime boss, a young getaway driver finds himself taking part in a heist doomed to fail.

Bába z ledu

Bába z ledu
Režie: Bohdan Sláma
Česká republika, 2017, 106 min

Po setkání s otužilcem Broňou (Pavel Nový) začíná ovdovělá Hana (Zuzana Kronerová) pozvolna měnit svůj stereotypní život, který se doposud točil výhradně kolem jejích synů (Marek Daniel, Václav Neužil), snach (Petra Špalková, Tatiana Vilhelmová) a vnoučat. Zatímco šedesátnice Hana prožívá love story, tradiční víkendové obědy v rodinné vile ztrácejí na idyličnosti a postupně vyplouvá na povrch, že každý z hrdinů má nějaké tajemství.

Breaking News

Breakig News EF
Režie: Iulia Rugină
Rumunsko, 2017, 81 min

Following the tragic death of his cameraman, TV reporter Alex is assigned the difficult task of shooting a video obituary. He himself needs time to physically and mentally recuperate and to deal with his guilt over the fact that he alone came out of the accident alive. But instead of resting, he sets out to investigate his colleague’s private life. The only member of the family willing to help is the deceased’s daughter, whose relationship to her father was more than complicated.

The Line

Čiara EF
Režie: Petr Bebjak
Slovensko / Ukrajina / Česko, 2017, 108 minut

There are borders you cross only once... Criminal thriller about traffickers and smugglers from Ukrainian border. The feature film about the borders and the life on their edge.

Červená

Červená EF
Režie: Olga Sommerová
Česká republika, 2017, 83 min

One hundred roles in 5,000 performances on stages scattered across five continents. Such is the professional career of opera singer Soňa Červená, whose life is mapped out in this feature-length documentary by director Olga Sommerová.

Good Time

Dobrý časy EF
Režie: Ben Safdie, Joshua Safdie
USA, 2017, 100 minut

Connie talks his beloved brother into robbing a bank, and it would likely have succeeded but for Nick’s limited understanding: he alone ends up in the hands of the police. While Connie tries to hunt down bail money to spring Nick, he discovers there are other ways to get his brother out of jail. Thus begins Connie’s protracted, nerve-racking search through a New York night reminiscent of Scorsese’s Taxi Driver.

Druhá strana naděje

Toivon tuolla puolen
Režie: Aki Kaurismäki
Finsko, 2017, 98 minut

Stárnoucí podomní obchodník s košilemi Wikström dělá velké rozhodnutí: opustit svoji ženu alkoholičku i uvadající živnost. Po epizodní kariéře pokerového hráče zakoupí nevýdělečnou restauraci na zapomenutém helsinském dvorku. Brzy se ukáže, že nepřístupná slupka málomluvného hrdiny skrývá veliké srdce – to když Wikström nabídne práci o poznání mladšímu muži, který se dílem osudu nachází ve zdánlivě bezvýchodné situaci. Jak bývá u filmů Akiho Kaurismäkiho zvykem, lidskost, přátelství a smysl pro humor probleskují ponurostí a dodávají této hořkosladké komedii příchuť optimismu.

Dvojitý milenec

L'amant double
Režie: François Ozon
Francie, 2017, 107 min

Chloé, mladá křehká žena se sklony k depresím, začne docházet na psychoterapii a bezhlavě se zamiluje do svého psychologa Paula. Poté, co se milenci sestěhují, začne Chloé zjišťovat, že v Paulově minulosti něco nehraje, až objeví existenci jeho jednovaječného dvojčete. Proč Paul přede všemi skrývá, že má bratra? Jaké dávné tajemství je spojuje a rozděluje? A jde skutečně o dvojče, nebo jen o promyšlenou lež, kterou se Paul snaží zakrýt druhý život svého temnějšího já?

Little Crusader

Křižáček EF
Režie: Václav Kadrnka
Česká republika, 2017, 90 minut

Knight Borek is searching for his missing son. Enthralled by the stories of children's crusades, little Jan has run away from home. Borek's crusade is a journey into his own subconscious, where he is forced to confront his greatest fear.

God’s Own Country

Na konci světa EF
Režie: Francis Lee
Velká Británie, 2017, 104 minut

Twelve years on, Ang Lee’s film has proven enough of a cultural milestone to merit such affectionate homage; luckily, Francis Lee’s tender, muscular Yorkshire romance has enough of an individual voice to get away with it, depicting a tentative romance between coarse English farmboy Johnny (Josh O’Connor) and the Romanian migrant worker Gheorghe (Alec Secareanu) who comes to work for the season. Intimacy doesn’t come naturally to a man who has been raised in a household where caring is expressed through work, but rather than over-exerting well-worn clichés about rural homophobia, the film reveals pockets of tolerance in unexpected places.

In the Fade

Aus dem Nichts EF
Režie: Fatih Akin
Německo / Francie, 2017, 106 min

Katja's life collapses after the death of husband and son in a bomb attack. After the time of mourning and injustice, here comes the time of revenge.

Happy End

Happy End
Režie: Michael Haneke
Francie / Německo / Rakousko, 2017, 107 min

Jak se v buržoazních rodinách sluší, scházejí se Laurentovi denně u stolu, ale to je to jediné, co je pojí. Od patriarchy rodu přes jeho dceru, dva vnuky a pravnučku mají každý vlastní starosti a pohodě neprospívá ani aktuální atmosféra uprchlické krize v Calais, kde žijí. I pouhé náznaky příběhů jednotlivých postav opravňují dojem, že rodina se neodvratně rozpadá.

How to Talk to Girls at Parties

Jak balit holky na mejdanech EF
Režie: John Cameron Mitchell
Velká Británie / USA, 2017, 102 min

An alien touring the galaxy breaks away from her group and meets two young inhabitants of the most dangerous place in the universe: the London suburb of Croydon.

Their Finest

Jejich nejlepší hodina a půl EF
Režie: Lone Schrefig
Velká Británie, 2017, 110 min

A former secretary, newly appointed as a scriptwriter for propaganda films, joins the cast and crew of a major production while the Blitz rages around them.

Měsíc Jupitera

Jupiter holdja
Režie: Kornél Mundruczó
Maďarsko, 2017, 123 minut

Pro syrského uprchlíka Aryana se stává pokus o překročení maďarské hranice osudným. Při policejním zásahu je několikrát postřelen a následky zranění jsou nečekané. Mladík získává schopnost levitace. Jeho nově nabytá výjimečnost se stává katalyzátorem neštěstí okolního světa. Osobní i společenská zkorumpovanost, ztráta víry i nervozita ze setrvalého (byť možná iluzorního) nedostatku peněz, to vše nutí zkorumpovaného lékaře Sterna i vyhořelého policistu Lászla vrhat se do stále extrémnějších situací a zatahovat do nich i naivního Aryana.

The Blue Lagoon

Modrá laguna EF
Režie: Randal Kleiser
USA, 1980, 104 min

In the Victorian period, two children are shipwrecked on a tropical island in the South Pacific. With no adults to guide them, the two make a simple life together, unaware that sexual maturity will eventually intervene.

Quit staring at my plate

Ne gledaj mi u pijat EF
Režie: Hana Jušić
Chorvatsko / Dánsko, 2017, 105 min

Marijana's life revolves around her family, whether she likes it or not. They live on top of one another in a tiny apartment...

The Beguiled

Oklamaný EF
Režie: Sofia Coppola
USA, 2017, 94 min

At a girls' school in Virginia during the Civil War, where the young women have been sheltered from the outside world, a wounded Union soldier is taken in. Soon, the house is taken over with sexual tension, rivalries, and an unexpected turn of events.

Out

Out
Režie: György Kristóf
Slovensko / Maďarsko / Česko, 2017, 88 min

Otřepané přísloví „Každý konec je začátkem něčeho nového“ nebylo nikdy tak trefné jako v případě padesátníka Ágostona, Slováka maďarského původu, který přijde o práci a nechávaje rodinu za sebou, vyráží na sever, směr Pobaltí, hledat nové zaměstnání a zároveň si pořádně zarybařit. V lotyšském přístavu však na něj coby nového svářeče nečekají zrovna s otevřenou náručí, spíš naopak, a to jsme teprve na začátku jeho nepředvídatelné, mírně posmutnělé, avšak nikoli skličující odysey plné bizarních setkání. Out je vůbec první slovenský film zařazený do canneské sekce Un Certain.

Montparnasse Bienvenue

Jeune femme EF
Režie: Léonor Séraille
Francie, 2017aille, 97 minut

Someplace between Barbara Loden’s Wanda, a lone gem of 1970s American cinema, and Noah Baumbach’s Frances Ha, which rippled the sometimes stagnant and brooding waters of independent film a few years ago, you’ll find Montparnasse Bienvenue.

The Big Sick

Pěkně blbě EF
Režie: Michael Showalter
USA, 2017, 119 minut

Based on the real-life courtship between Kumail Nanjiani and Emily V. Gordon, THE BIG SICK tells the story of Pakistan-born aspiring comedian Kumail, who connects with grad student Emily after one of his standup sets. However, what they thought would be just a one-night stand blossoms into the real thing, which complicates the life that is expected of Kumail by his traditional Muslim parents. When Emily is beset with a mystery illness, it forces Kumail to navigate the medical crisis with her parents, Beth and Terry who he's never met, while dealing with the emotional tug-of-war between his family and his heart.

Birds Are Singing in Kigali

Ptaki śpiewają w Kigali EF
Režie: Joanna Kos, Krzysztof Krauze
Polsko, 2017, 120 min

We catch up with Polish ornithologist Anna in Africa in 1994 just as Rwanda’s Hutu majority has unleashed genocide against the smaller population of Tutsis. Anna manages to save the daughter of a local colleague whose entire family has been murdered, and she takes her back to Poland. Trauma from the experience, as well as quick tempers on the part of both women, prevent them from finding peace; on top of that, Claudine refuses to play the victim.

The White World According to Daliborek

Svět podle Daliborka EF
Režie: Vít Klusák
Česká republika / Slovensko /Velká Británie, 2017, 105 min

Industrial painter Dalibor K. is approaching 40 but he still lives with his mother Věra. He makes amateur horror movies and writes angry songs; he likes PlayStation and Facebook. And he admires Adolf Hitler. His search for a full-fledged relationship with a woman hasn’t yet panned out, but at least Jana, a new acquaintance from the neighborhood, brings him a little joy. Czech documentarist Vít Klusák has come out with a stylized portrait of a gentle neo-Nazi from Prostějov, Czechia.

The Searchers

Stopaři EF
Režie: John Ford
USA, 1956, 114 min

An American Civil War veteran embarks on a journey to rescue his niece from the Comanches.

Wind River

Wind River EF
Režie: Taylor Sheridan
USA / Velká Británie / Kanada, 110 min

An FBI agent teams with a town's veteran game tracker to investigate a murder that occurred on a Native American reservation.

Život za život

Réparer les vivants
Režie: Katell Quillévéré
Francie, 2017, 103 min

Vše začíná v noci, tři mladí surfaři na bouřlivém moři. O několik hodin později, po cestě domů, dochází k nehodě. Vše je zcela závislé na životě v nemocnici v Le Havre, Simonova existence je jenom iluzí. Mezitím v Paříži čeká žena transplantaci orgánu, který jí dá nový život.

 

Cinemas

Světozor Cinema
Vodičkova 41
110 00 Praha
rezervace 608 330 088
kinosvetozor.cz

Aero Cinema
Biskupcova 31
130 00 Praha
rezervace 608 330 088
kinoaero.cz

University Cinema Scala
Moravské náměstí 3
602 00 Brno
rezervace 608 330 088
kinoscala.cz